سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/5/28
3:28 ع

شب قدر است.

پس قدر بدان قدر عمر را.

شبی به اندازه هزار ماه.شبی است به اندازه ی یک عمر.لحظه، لحظه اش گنج است. و این رمزی است برای آنان که مینگرند و تفکر میکنند.

یک شبه به تو می آموزند که ای فرزند آدم! عمر تو چه بهایی دارد، در آن می توانی با اختیار خود چه کنی؟، چه چیزهایی را تغییر دهی؟، برای به دست آوردن تمام حاصل این عمر باید چه اندازه تلاش کنی؟ و در ازای این تلاش به تو چه میدهند؟

آری کدام معلم را دیده ای که بتواند یک شبه آنچه را که تو در نود و اندی سال(طول یک عمر)می آموزی به تو بیاموزد؟ و این نشان از عجایب و بزرگی این معلم بزرگ دارد.

در این شب همه چیز را به تو نشان داده اند خوب تماشا کن و دقیق، تا هر آنچه را که دیگران نمی بینند، ببینی. در آغاز به تو میگویند و می فهمانند که هیچ شبی ارزش این شب را ندارد. دیگر این شب را نمیابی اگر از دست بدهی نصیبت خسران است و زیان. مبادا این شب را بخوابی.آری بیدار باش زده اند تا تو را از خواب غفلت بیدار کنند. امشبی را برای تو برنامه دارند، میگویند تلاش کن تا از دست ندهی. تمام تقدیرت و سرنوشتت را با اختیارت در این شب میتوانی عوض کنی پس ارزشش را دارد این شب را که به اندازه یک عمر است تلاش کردن.

آری و این رمزی است از اینکه ای فرزند آدم! هیچ چیز ارزش عمرت را ندارد. از اینکه خداوند بر سرت داد میزند و تو را مورد عتاب قرار میدهد" که همانا انسان در زیان و خسران است" به تو میفهماند که عمرت روزی تمام میشود از خواب غفلت پرهیز کن، همانا ما برای تو برنامه داریم و تو تمام سرنوشتت و تقدیرت را میتوانی با اختیارت عوض کنی پس ارزشش را دارد یک عمر تلاش کردن. بهای این تلاش خود خداست . پس ارزشش را دارد.به این یک شب همه چیز را به تو میفهمانند.

شبهای قدر شبهای علی(ع) است. علی(ع) که با ترک کردن این دنیا در این شبها و با آن جمله ی سنگینش "فزت و رب الکعبه " به تو تلنگر میزند و به تو میگوید که رستگاری در ترک دنیاست. اگر میخواهی قدر را دریابی اگر میخواهی قدر بشناسی قدر خودت که خلیفه خدایی ، عمرت که لحظه لحظه اش گنج است، روحت که ودیعه ی خداست باید دنیا را ترک کنی و باید علی(ع) را بشناسی.

قدر تو و ارزش تو فقط علی است  اگر خود را با دنیای خاکی، خاکی نکنی. آلوده نکنی و به زیر نکشی. دنیا را ترک کن تا منزلت علی را دریابی. که اگر علی(ع) را درک نکنی قدر را درک نکرده ای و بر عبث گذرانده ای.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ